Pengikut

Jumaat, 20 Mei 2011

Bai'ah Parti Melayu PAS Untuk Hancurkan Kuasa Politik Melayu-Bumiputera dan Umat Islam


Parti Melayu PAS berbai'ah sesama mereka untuk terus memecahkan perpaduan umat Islam.

Mereka juga berbai'ah untuk menghancurkan Kerajaan Pilihan Rakyat sekarang ini supaya dapat meghancurkan agama, bangsa dan negara.

PAS terpaksa berbai'ah memecahkan kesepaduan umat Islam untuk mendapat undi sokongan daripada China DAP.

Manakala DAP terus menerus memperkudakan Parti Melayu PAS untuk menguatkan kedudukan kuasa politik mereka.


Baca seterusnya dari Juri Rakyat

Cita - cita mereka yang terpendam sekian lama memang telah dijangka. Orang Cina telah menyusun strategi untuk merampas kuasa dari Orang Melayu setelah kuasa ekonomi dimonopoli oleh kaum mereka. Gerakan demi gerakan secara senyap telah dibuat orang Orang Cina untuk menidakkan kuasa Orang Melayu. Mereka mempelajari teknik politik secara halus dari parti PAP yang berpengkalan di Singapura.

Tidak hairanlah suatu hari nanti kuasa politik boleh di beli orang - Orang Cina dengan menaja beberapa orang pemimpin Melayu yang berpengaruh untuk memecahbelahkan perpaduan dikalangan kaum terutama Orang Melayu.

Hasrat mereka lebih terserlah pada PRU ke 12 diaman banyak kerusi di bandar - bandar besar jatuh ketangan mereka, ini disebabkan kebodohoan orang melayu yang berada didalam PKR dan PAS. Banyak kawasan - kawasan pengundi Cina jatuh ketangan DAP, Orang - Orang Cina tidak mengharapkan MCA menjadi sebuah parti yang boleh berkuasa untuk Orang Cina. Mereka nampak DAP lah sebuah parti yang mampu membawa Orang Cina untuk berkuasa di Negara ini.

Hari ini dalam PRN Sarawak kaum Cina telah menterjemahkan semuanya melalui undi mereka kepada DAP. Sekali lagi Kawasan bandar yang majoritinya diduduki oleh orang Cina telah jatuh ke tangan DAP. DAP telah berjaya memainkan sentimen kuasa dan perkauman kepada Orang Cina secara senyap. DAP secara senyap juga menempelak beberapa buah parti yang memperjuangkan kaum Cina tidak memainkan peranan yang sebenar untuk menaikkan darjat dan martabat kaum Cina. Parti - parti seperti MCA, GERAKAN,SNAP,PCM dan PRS yang mewakili orang Cina harus ditolak kerana lemah dan lambat untuk membawa kuasa orang Cina sebagaimana yang diharapkan.

Walau apa pun BN telah dapat menghidu sejak awal lagi gerak geri pengundi Cina ini. Mereka berpura - pura dihadapan BN tetapi didalam hati mereka hanyalah untuk DAP. Keputusan ydi kawasan Cina jelas " sudang terang lagi bersuluh, apa yang diusahakan oleh kerajaan selama ini lansung tidak dipandang oleh mereka, tetapi mereka tetap mengambil kesempatan apa yang diberi oleh Kerajaan.

Suara orang cina masa kini semakin garang, hanya DAP mampu yang membawa suara ini. Orang Cina juga menolak manifesto BN yang menjanjikan kesamarataan kepada semua kaum. Nampaknya Orang Cina tidak sabar - sabar untuk menduduki kerusi kuasa di seluruh Malaysia. Meraka cuba membuat beberapa tekanan kepada BN dan pemimpin tertentu kononnya pemimpin sepeti Taib Mahmud dan Presiden SUPP perlu turun dengan segera, itu alasan mereka. DAP telah mengambil kesempatan isu ini, tetapi BN lebih pintar dari mereka... BN tidak akan membuang pemimpin yang digeruni oleh Orang Cina. sekiranya kedua pemimpin ini digugurkan maka amat mudah laluan mereka kerana mereka melihat Bumiputera di Sarawak lemah dan tidak mampu berkuasa dan mudah dibeli.

Betullah kata Tun Dr.Mahathir.... Cina pun sudah mula racis terhadap kaum lain dalam diam. Di wilayah Persekutuan sendiri pun Cina menggunakan sentimen yang sama. Tetapi apabila berhadapan dengan PKR dan PAS mereka bijak berkata - kata seolah - olah hanya mengikut telunjuk PKR dan PAS. Tetapi disebaliknya merekalah yang mengipas dan mencucuk jarum kepada PKR dan PAS supaya memainkan isu perkauman yang dimainkan oleh UMNO.

DAP perlu bertanggungjawab keatas sesuatu perkara yang tidak diingin di negara ini. Sekiranya 13 Mei akan berulang DAP harus dipersalahkan. DAP telah berjaya membakar api perkauman supaya membenci kuasa orang melayu dan menghapus orang Melayu. DAP benar- benar berhasrat untuk " mengSingapurakan " Malaysia ini supaya mereka dapat berkuasa.

Dengan kerusi dan kemenangan yang ada Cina di Negara ini semakin biadap seolah - olah mereka telah berkuasa dan boleh menghina pemimpin Melayu yang ada hari ini. Lebih memedihkan orang melayu penyokong - penyokong dan pemimpin Kompenan BN secara terangan juga menyokong perjuangan DAP, sikap menikam dari belakang inilah yang memusnahkan MCA sendiri sehingga parti mereka hampir hancur. Ramai dikalangan MCA membiarkan kaum Cina menyokong DAP dan memberi undi kepada DAP. Dalam hal ini Kepimpinan BN juga harus mengambil tindakan yang sewajar.

BN perlu juga membuat andaian yang lebih berkesan, BUKAN SEKADAR MEMBERI KERUSI DAN JAWATAN PENTING DALAM KERAJAAN BOLEH MENARIK SOKONGAN KAUM CINA KEPADA PARTI MCA DAN JUGA KERAKAN...... timbal balas ini lansung tidak menguntung BN malah individu yang menerima tempat itu hanya goyang kaki tanpa berusaha untuk menguatkan parti.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...