Pengikut

Jumaat, 11 Mac 2011

Teresa Kok Suh Sim Berniaga Politik Dengan Nilai Otaknya RM0.05 sen

Teresa Kok Suh Kim

Teresa Kok berhasrat menunjukkan beliau sangat prihatin terhadap perbelanjaan kerajaan yang menggunakan wang rakyat. Tetapi beliau gagal menyembunyikan niat jahat dan dengki hati terhadap kejayaan Perdana Menteri yang semakin disayangi oleh rakyat.

Beliau mempersoalkan mengenai Datuk Seri Najib membelanjakan RM 63,000 untuk menghantar sms ucapan "Salam 1Malaysia" kepada 1.25 juta rakyat Malaysia. 

Sebelum ini, ahli parlimen Batu Gajah dari Parti China DAP, Fong Po Kua, juga bertanya kepada Najib di Parlimen semalam tentang e-mel yang dihantar kepada rakyat Malaysia pada awal pada Februari, bersama-sama dengan ucapan SMS Tahun Baru Cina.



DS Najib dalam jawapan bertulisnya menjelaskan bahawa empat juta SMS yang dihantar itu adalah disediakan secara percuma oleh tiga syarikat-syarikat telekomunikasi - DiGi Bhd, Maxis Bhd dan Celcom Bhd - sebagai sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat mereka.

Teresa Kok masih tidak puas hati lalu mengajak rakyat Malaysia klik pada pautan "unsubscribe" untuk menghalang ucapan Perdana Menteri sampai kepada mereka.

Jelaslah, tujuan sebenar Teresa Kok bukanlah untuk menyelamatkan wang rakyat, tetapi mengahalang rakyat daripada menjalin rasa hormat, kasih sayang, harga-menghargai dan menyuburkan perpaduan dengan Perdana Menteri yang mereka sayangi.

Jika wang rakyat yang kononnya hendak diselamatkan, tentulah tidak seberapa kerana nilainya hanyalah RM 0.05 sen bagi setiap sms yang diterima. 

Teresa Kok lebih menonjolkan niat jahat dan dengki hatinya kerana tidak suka wujud hubungan baik antara Perdana Menteri dengan rakyat. Menghasut dan berusaha supaya rakyat membenci pemimpin dan kerajaan adalah keutamaan bagi Parti Komunis Malaya yang telah diharamkan dahulu. Peristiwa Memali juga berlaku kerana hasutan supaya rakyat membenci pemimpin dan kerajaan.

Beliau lupa bahawa hubungan yang baik ini sangat diperlukan dalam negara yang berbilang kaum dan agama kerana kejayaan 1Malaysia adalah terletak pada perpaduan dan saling menghormati di kalangan rakyat Malaysia. Menghalang rakyat membina rasa sayang, hormat menghormati dan saling mempercayai samalah dengan mengajak rakyat menghidupkan semula ancaman gerombolan pengganas komunis yang pernah dialami oleh rakyat dahulu. 

Teresa Kok gagal menyembunyikan warna sebenar Parti China DAP yang diwakilinya dalam memperjuangankan politik konstruktif di negara ini. Beliau benar-benar mewarisi sifat-sifat busuk hati dan dengki dan tidak mahu melihat rakyat membina hubungan baik dengan pemimpin.


Membina negara yang aman, harmoni dan sejahtera bukanlah dengan harga RM 0.05 sen. Negara yang aman dinikmati oleh semua warganegara termasuklah Teresa Kok yang cuba meracuni fikiran rakyat menjauhi rasa mesra dan hormat-menghormati yang berjaya dibina oleh DS Najib.

Bagaimanapun kerjanya sebagai Ahli Parlimen kita hormati, cuma kita jangan terpedaya dengan Teresa Kok Suh Sim ini yang kelihantannya ingin berniaga politik dengan nilai otaknya lebih murah dari RM 0.05 sen.


2 ulasan:

Bahtera Merdeka berkata...

zethro berkata...
Raja Petra Kamarudin(RPK) hasut pelajar di Australia:

Utube: "We just need 300,000 more voters to topple UMNO/BN"

Alhamdulillah berkata...

Salam Perjuangan,

Mohon Hebahkan Ceramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi hingga 01.00 tengahari. Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...