Pengikut

Selasa, 8 Mac 2011

Selepas Pujuk Melayu, Pas Patut Adakan Konvensyen Pemerkasaan Ekonomi China


Berbagai-bagai usaha sudah dilakukan oleh Pas untuk mendapatkan undi.

Pada asalnya di kalangan umat Islam Pas menggunakan slogan perjuangan Islam dan hudud. Untuk mendapatkan undi, Pas mendakwa UMNO menjadi kafir kerana anti Islam dan berkawan dengan orang kafir. Malangnya, retorik memperalatkan agama akhirnya menjadi tidak laku.

Pas mengubah pendirian dan hukum. Sebenarnya boleh berkawan dengan DAP, malah dengan syaitan sekalipun. Lalu DAP diangkat menjadi khalifah menerajui perjuangan baru Parti melayu itu. Maka Pilihanraya 2008 membantu DAP memerintah di Perak dan Pulau Pinang. 

PRK Manik Urai, Bagan Pinang, Galas dan Tenang menyaksikan perjuangan Pas ditolak lagi. Malah semakin truk dan buruk.

Ini menyebabkan  DAP risau sahamnya dalam Parti Melayu Pas terus jatuh. Dap cadangkan idea baru. Pas dikehendaki gugurkan apa sahaja yang berkaitan perjuangan Islam dan hudud. Pas patuh sehingga tidak berani memakai songkok putih, serban atau pakaian berwarna hijau. Juga tidak boleh menyebut atau membangkitkan apa-apa yang berkaitan dengannya jika ingin bersama Gerombolan. 

DAP kemudiannya arahkan Pas supaya terus kekal gugurkan perjuangan Islam dan hudud dan beralih kepada perjuangan bangsa Melayu pula. Pas patuh lagi sehingga terpaksa menjadi pejuang asobiah kerana membela bangsa Melayu. Pas sangat percaya memperjuangkan bangsa Melayu adalah dilarang oleh Allah dan bertentangan dengan ajaran agama Islam mereka. 

Dengan nasihat, tunjukajar dan bantuan DAP, sekarang Pas menganjurkan banyak ceramah berkaitan perubahan perjuangannya ke arah perjuangan kebangsaan bangsa Melayu. Juga tidak laku.

Buktinya:

YB Roslan Ahmad menang dengan memperolehi 5,962 undi di DUN Merlimau. Pas-Gerombolan Pembangkang kalah dengan hanya mendapat sebanyak 2,319 undi. BN menang dengan majoriti yang  semakin meningkat menjadi 3,643.

YB Syed Ibrahim pula menang dengan mendapat 5.060, pas hanya 2,336 undi sahaja. BN menang dengan majoriti  2,724 undi


Agaknya selepas ini, Pas perlu mengadakan konvensyen, simposium atau  kolokium berkaitan memperkasakan ekonomi kaum China pula. 

Tujuannya untuk membuktikan bahawa Pas mampu menjaga dan membela kaum China sebagaimana yang UMNO buktikan selama ini.  


Tentu DAP boleh bagi nasihat dan tunjukajar kepada pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli serta penyokong Parti Melayu Pas. Jika tidak pelaburan dan saham DAP dalam Pas jadi tidak menguntungkan.


Jika tidak bagaimana Nik Aziz, Nuar Berahim nak daulatkan ketuanan rakyat DAP Malaysian Malaysia selagi keluhuran Perlembagaan Persekutuan masih ada.

Terkini dari DAP yang sudah faham Islam Nik Aziz:


Teresa Kok melarang keras dan mengarahkan PAS Kelantan 
jangan mendesak sekutunya dalam Pakatan Rakyat 
untuk melaksanakan pengharaman judi 
sebagaimana yang dilakukan di Kelantan kerana akan 
menjejaskan undi bukan Melayu dalam Pilihanraya Umum akan datang.

Kita tunggu apa Nik Aziz dan Khalid Gereja nak kata..

Jangan Lupa:

Pas bukan Agama, Pas parti politik sama seperti DAP
Nik Aziz bukan ulamak, dia ahli politik sama seperti Kit Siang



3 ulasan:

Bahtera Merdeka berkata...

hangkedee berkata...

POk Nik bukan melayu yang sanggup mengunakan Agama untuk berpolitik.Malah dia sanggup mengadaikan negara kerana PAP+DAP

Tanpa Nama berkata...

PARTI ISLAM MELAYU YG MENGHARAP KAN UNDI CINA UNTUK MENANG..BODOH..DI INGAT CINA UNDI DIA KAT PERAK SEBAB NAK DIA MENANG.PADAHAL NAK BG PAKATAN PEMBANGKANG KUKUH DGN ADA NYA KERUSI PAS...TAPI YG MEMERINTAH dap..BEGITU LA BODOH NYA PAS..BERUSAHA KERAS UNTUK UNDI CINA DGN INDIA TAPI ORG ISLAM SENDIRI DILUPA KAN..SESETENGAH PIHAK MENDAKWA BAGI PAS melayu adalah bangsat dan takda duit.....cina dia kan ikutkan sebab banyak duit dn membantu..india mcm bia hantar sepuluh org dh mcm seribu ny suara.........auta kuat je...mmg tak kemana...PAs pulak selesa dgn menjadi kan masjid mcm kandang babi..kafir mengkafir..tp dia terlupa dia bergaduh sesama islam jugak..

Tanpa Nama berkata...

MANTAP BROO HUHUHU..FATHER KHALID AND WALLY SLIPOR GERENTI TEMENUNG DLM JAMBAN MEMIKIRKAN MCM MANA NAK BERAK TANPA MENERAN DAN MENAHAN SAKIT SEMBELIT AKIBAT TERMAKAN BENDA HARAM YG DAP BAGI KEHKEHKEH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...