Pengikut

Rabu, 30 Mac 2011

Seruan Jihad!!: Pentadbir Universiti Janganlah Jadi Talibarut UMNO, Jadilah Talibarut Pas

...wahai sekalian Pentadbir Universiti..
enta jangan nak tunjuk lebih pandai dari ana..

Khawarij Parti Melayu Pas akan tetap menghasut anak-anak muda di IPT untuk mengganas dalam arena politik tanahair.


Ustaz Politik Idris Ahmad yang dianggap bertaraf Professor di kalangan ahli-ahli dan penyokong Pas, mengamuk lagi. 

Kali ini beliau memarahi Petadbiran Universiti dalam negara ini yang dituduhnya tidak pandai mentadbir dan mengendalikan universiti. Kemarahan berapi-api beliau disebabkan pihak universiti melaksanakan proses pilihanraya IPT tidak mengikut kehendak parti pembangkang.

(Sumber: detikdaily)

Pentadbir  universiti jangan jadi tali barut umno dan Bn di negara ini. Pas mengharapkan pentadbir universiti jangan menambahkan lagi keahlian dalam komponen Barisan Nasional. Di luar kampus,  demokrasi berada di padang yang tidak sama kerana SPR yang menjadi budak suruhan umno.

Jangan cemarkan menara ilmu dengan bersikap seperti   Jawatankuasa Kampung Umno yang melakukan diskriminasi kepada penyokong pembangkang ketika  memberi subsidi  beruk dan baja.

Ustaz politik betaraf professor di kalangan penganut Pas ini, nampaknya sekali lagi telah memberikan buah fikirannya yang sentiasa bernas dan serasi dengan tahap pemikiran dan minda ahli Parti Melayu Pas. Walaupun kebelakangan ini nampaknya Harakahdaily, quran rasmi rujukan parti Pas sudah tidak lagi menyiarkan buah fikirannya, tetapi masih mendapat ruang di tempat lain.


Ulasan Bahtera:

Pembatalan keputusan 11 kerusi majlis perwakilan pelajar Universiti Putera Malaysia Pro Mahasiswa  (pro gerombolan pembangkang) baru-baru ini, merupakan langkah yang dipuji oleh rakyat Malaysia dan kebanyakan mereka menganggap tindakan memprotes oleh Pas itu adalah tindakan yang melampau, anti nasional, membelakangkan nilai ajaran agama Islam dan tidak sangat tidak bertanggungjawab. 

Pas ingin mengganggu dan menghalang pihak universiti melaksanakan tugas dengan baik berdasarkan akta dan peraturan yang sudah ditentukan oleh senate IPT di negara ini.

Pas masih ingin menjadikan mahasiswa sebagai golongan manusia yang boleh dicucuk hidung dan menjadi hamba abdi kepada kehendak parti politik pembangkang. Pas lupa bahawa Mahasiswa ialah golongan insan muda yang terpilih di kalangan 27 juta rakyat yang menjadi modal insan di negara ini. mahasiswa adalah harta Rakyat bukan hamba abdi suruhan Pas.

Pas cuba menghalang pentadbir IPT dari memberi  tumpuan kepada usaha untuk mengangkat darjat ilmu dan intelektualisme di menara gading. Pas ingin merosakkan usaha Universiti yang perlu fokus kepada tugas melahirkan generasi yang berilmu dan beramal untuk berbakti kepada agama, bangsa dan negara.

Seluruh rakyat mahu pihak Universiti memberi fokus kepada tugas hakiki membudayakan ilmu dan kemanusiaan demi untuk membina rakyat supaya mereka menghargai peluang belajar, mengamalkan nilai murni, memelihara  ketenteraman, keselamatan dan membenci keganasan dan jenayah.


Tindakan ganas segelintir mahasiswa yang telah berjaya dihasut oleh budaya ganas parti komponen gerombolan pembangkang, patut dikutuk oleh masyarakat dan seluruh Rakyat Malaysia yang cintakan kesejahteraan, kedamaian dan keharmonian hidup berpandukan agama dan nilai sejagat.

Tetapi Pas tetap membuat seruan jihad dengan menggesa mahasiswa menjadi talibarut parti itu di IPT dalam negara kita.

Eloklah kita ulang dengar pesanan Professor Mat Sabu ini:





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...