Pengikut

Selasa, 18 Januari 2011

Pas Kaut Untung Besar Bila Turut Halalkan Arak Bersama Ronnie Liu

Pas tidak akan menyerang Parti Cauvinist-Racist China DAP walaupun terang-terangan DAP menceroboh hukum syarak. 

Walaupun ahli-ahli dan pengikut di peringkat akar umbi menggesa supaya pemimpin Parti Melayu Islam Pas itu menentang atau sekurang-kurang menegur kebiadapan China DAP terhadap agama Islam, tetapi tetap membisu, terkelu lidah yang faseh dari mengeluarkan kata-kata yang boleh menyebabkan DAP berkecil hati.

Sebabnya kerana kepentingan politik Pas bukan memelihara agama Islam tetapi memelihara Parti. Biar apapun terjadi, matlamat politik didahulukan dan kepentingan parti diutamakan.


Parti Melayu Islam Pas itu yakin akan mendapat untung besar apabila turut menyertai DAP mengenepikan hukum Islam bersabit dengan arak. Kajian statistik menunjukkan undi untuk parti Pas bertambah setiap kali Pas menyokong DAP memperalatkan agama Islam.  

Kaum China yang berfikiran DAP akan memberi undi yang mencurah-curah banyaknya kerana gembira dengan kegigihan Parti Melayu Islam Pas yang   bersungguh-sungguh membuktikan bahawa mereka tidak memperjuangkan Islam. 

Pas didapati memang berusaha keras melengkapkan komitmennya bersama DAP dalam  membelakangkan hukum Islam. Tujuannya untuk memberi keselesaan kepada China DAP melakukan apa sahaja yang bertentangan dengan agama Islam. Matlamatnya supaya undi untuk parti Pas terus kekal atau bertambah.

Pas akan membantu apa sahaja tindakan biadap China DAP, misalnya dalam isu menghapuskan azan, menghalalkan arak, menjual babi secara bebas dan terbuka. malah untuk menambah undi dan memikat hati DAP, Pas akan terus mempelawa China DAP  masuk ke mesjid memijak sejadah tempat umat Islam sujud dan menjadikan mesjid hanya sebagai bertaraf Dewan Kuil atau Dewan Orang Ramai.

Pas mendapat untung besar apabila mengistiharkan tidak akan memperjuangkan Islam dan hudud. DAP juga untung besar apabila ahli-ahli dan pengikut Pas bersetuju untuk bersama DAP mempermain-mainkan agama Islam. 

Dalam masa yang sama, sikap dan perbuatan Pas dan DAP ini tidak berjaya mempengaruhi rakyat malaysia pelbagai kaum dan kepercayaan agama kerana selama ini mereka hidup selesa, aman dan sejahtera.

Selama ini rakyat Malaysia memang menghormati agama masing-masing sambil terus membina kehidupan yang penuh muhibbah dan toleransi antara kaum yang dikagumi oleh masyarakat dunia. 


 Baca seterusnya.. 

KUALA LUMPUR 16 Jan. – Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin mendakwa Pas yang kononnya memperjuangkan Islam dan bercita-cita untuk menubuhkan negara Islam di Malaysia tumpas sekali lagi kepada DAP dalam isu arak di Selangor.

Ia berikutan tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor melalui exconya, Ronnie Liu membatalkan arahan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) melarang orang Islam berkerja di premis menjual minuman keras dengan alasan tidak adil.

Menurut Zulkifli, larangan tersebut meskipun disokong Pesuruhjaya Pas Selangor yang juga Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali tetapi, ternyata DAP lebih berkuasa mempengaruhi kerajaan negeri.

Malah, lebih malang katanya, terdapat segelintir pemimpin Pas Selangor yang sanggup bersekongkol dengan menyokong langkah Ronnie semata-mata mahu membodek DAP apabila turut mendakwa, prosedur tindakan yang diambil MPSJ salah serta tidak Islamik.

“Nampaknya Pas tumpas lagi, pendirian Hassan dan Pas Selangor dalam isu arak langsung tidak dihormati oleh kerajaan negeri walaupun tindakan yang diambil itu bertujuan untuk mengekang kegiatan maksiat dalam kalangan umat Islam, sebaliknya mereka membatalkan larangan MPSJ.

“Bagaimanapun teman (saya) tidak hairan kerana yang menentang larangan itu ialah Ronnie dan DAP. DAP memang terbukti sejak dahulu dan sentiasa konsisten dengan pendirian menentang Islam, menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud,” katanya.

“Tapi yang teman (saya) pelik, dalam isu ini ada juga ‘pak jangoat’ yang menyokong DAP walaupun sudah terang lagi bersuluh bahawa umat Islam diharamkan bekerja, menjual, membuat, menyediakan, membawa dan menghidang kerana hukumnya sama seperti peminum arak,” katanya.




3 ulasan:

Unknown berkata...

Pas menasihatkan DAP???
Jangan harap la bro.

Nyawa politik Pas kat tangan china DAP.
Org Melayu yg sokong kerana bodoh tak boleh pikir.
Org China beri undi pada Pas kerana sokong DAP.

Pas tak paham ini semua...
kita harap semakin ramai org melayu tinggalkan Pas dan sokong UMNo-BN.

Kita juga harap UMNO-BN baiki kelemahan utk kekalkan sokongan rakyat.

Unknown berkata...

umno 50 tahun melayu undi sokong cina dgn india celaka.....pas 3 tahun memerintah kangkang ugama untuk cina dgn india...........50 tahun pas memerintah kita akan jadi mcm dekat palestin..nak hidup kita hidup nak mati itu kita punya pasal..falsafah PAS.sokong PAS dapat syurga...aduhai...PAS.

Bahtera Merdeka berkata...

Pas adalah agent DAP untuk rosakkan perpaduan umat Islam.

Pas akan puashati jika UMNO berjaya dirosak-musnahkan wlwpun tak dpt memerintah dan tak boleh buat apa2 meningkatkan syariah dan syarie.

DAP dah kontrol politik Pas yang terpaksa bergantung pdnya utk terus hidup dan mendapat undi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...