Pengikut

Sabtu, 4 Jun 2011

Khawarij PAS Lebih Percaya China DAP Dari Nuar Berahim


Bahtera Gerombolan Pakatan akan terus berlayar, tetapi Nuar Berahim dihalang menaikinya.
Para Imam dalam Parti Melayu Pas telah merasakan kehadiran Nuar Berahim tidak lebih dari liabiliti dan untuk memperalatkan parti itu sahaja.

PAS lebih yakin DAP akan mempertahankan Islam bersamanya berbanding Nuar Berahim yang dilihat memiliki dua wajah yang bukan sahaja menyusahkan isteri, anak-anak dan parti keluarganya tetapi juga turut menyusahkan Gerombolan Pakatan Pembangkang.


Seluruh bangsa Melayu-Bumiputera telah nampak permainan politik DAP yang berjaya menguasai pemikiran dan fahaman politik Parti Melayu Pas. Satu pergerakan amat berbahaya kerana boleh memusnahkan pencapaian cemerlang rakyat Malaysia selama ini.

Bagaimanapun Parti Melayu Pas terpaksa bersetuju dengan Parti Racist China DAP kerana dengan cara itu Pas akan dapat undi China DAP dalam membantu meruntuhkan pencapaian negara selama ini.

Usaha Pas membantu DAP sudah berjaya kerana kaum China telah bersatu bersama DAP di Semenanjung dan menolong menambah kerusi DAP di DUN Sarawak, walaupun Pas dan PKR hanya berfungsi sebagai alat DAP semata-mata.

Hari ini DAP semakin akrab dengan PAS kerana PAS amat setia menjalankan jarum pemusnah DAP di kalangan umat Islam terutamanya di kawasan FELDA dan di Kampung-kampung.
Baca seterusnya:


ANWAR Ibrahim dilihat terpaksa mengelak menghadiri Muktamar Pas untuk membantu calon-calon yang pro kepada beliau menang pada pemilihan parti kali ini.

Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), SD Johari Md. Yassin berkata, ini kerana Anwar sangat menyedari kelibatnya akan menimbulkan rasa kurang senang perwakilan yang tidak menyokong kumpulan Anwarinas.

"Anwar sedar bahawa beliau hari ini menjadi liabiliti dan faktor yang bakal menyumbang kepada kekalahan calon-calon yang dilihat pro kepada beliau.

"Beliau juga sedar wujudnya arus yang kuat dalam Pas yang berasakan Anwar telah memalitkan kesan negatif berikutan skandal seksnya sekali gus membina persepsi umum bahawa Pas bersetuju dengan perbuatan
terkutuknya itu," kata beliau.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai ketiadaan Anwar sepanjang Muktamar Pas yang sedang berlangsung ketika ini kerana kononnya mempunyai urusan di luar negara.

SD Johari menambah, apa yang dilakukan Anwar itu adalah sesuatu yang luar biasa kerana beliau kebiasaannya akan turut sibuk setiap kali berlangsungnya Muktamar Pas lebih-lebih lagi sekiranya ada pemilihan.

Ini kerana kata beliau, Anwar awal-awal lagi akan mengatur dan menyusun calon-calon yang pro beliau untuk memenangi jawatan dalam parti seterusnya mengukuhkan sokongan Pas terhadap beliau.

Sementara itu, Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamizun Khairuddin berkata, Anwar terpaksa mengelak Muktamar Pas kali ini kerana mengetahui bahawa beliau akan diserang oleh perwakilan Pas berhubung isu skandal video seksnya.

Apatah lagi kata beliau, isu itu juga telah dipersetujui untuk diperbahaskan oleh perwakilan sekali gus meletakkan Anwar dan ahli Pas yang condong kepada beliau dalam kedudukan yang panas.

"Persoalannya sejauh mana perwakilan Pas berani mengutuk sikap pemimpin mereka yang bersekongkol dengan perbuatan maksiat yang dilakukan Anwar.

"Atau mungkin perwakilan Pas hanya menjadi 'pak angguk' kepada sesetengah pemimpin mereka yang sangat cenderung dengan fahaman Anwarisme," katanya.
-Utusan

Baca Setersusnya dari sa-melayu.blogspot.com/


Bukan semua pemimpin Pas sokong Anwar. Ahli dan para perwakilan juga sama. Ada yang yakin Ketua Pembangkang itu memang ‘kaki maksiat’.

Sebagai manusia waras takkan tidak ada yang terfikir bahawa jika nwar tidak terlibat dengan kes liwat II, kenapa dia takut sangat nak bagi contoh DNA dan kenapa perbicaraan kes ditangguh berpuluh kali.

Begitu juga dengan kes video seks. Kalau Anwar benar tidak terlibat kenapa tidak saman Datuk Eskay?

Semua itu menjadikan Anwar berasa cuak untuk berdepan dengan pemimpin tertentu dalam Pas. Lagi pun ucapan Ketua Dewan Ulama – Harun Taib, sedikit sebanyak menyedarkan Anwar bahawa cengkamannya dalam kepimpinan Pas masih goyah.

Pemimpin seperti Harun Din sudah tentu mempunyai persepsi sendiri berdasarkan kenyataan-kenyataannya mengenai isu berkenaan. Dr. Harun  terkenal dengan kebolehan melihat dan menagkap 'jin', tidak mustahil beliau boleh nampak beberapa ekor 'jin' yang sedang bertenggek di tengkok Anwar. Tapi, kerana menjaga maruah Anwar dan Pas, beliau hanya mendiamkan diri. Sesekali sahaja beliau bersuara dan suaranya jelas tidak menyeronokkan Anwar.

Anwar pun makan nasi jugak. Tentu ada sedikit rasa malau beliau dengan mereka yang dia sendiri ketahui tidak menyokongnya.


Read more: http://sa-melayu.blogspot.com/#ixzz1OGNXI2sA


1 ulasan:

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...