Pengikut

Ahad, 3 Oktober 2010

Namewee Bebas Menyondol Kerana Dilindungi Akta


Namewee jadi angkuh kerana dilindungi akta.

Tajuk Berita: Angkara babi 

Sumber: sinarharian.com.my

KUALA TERENGGANU – Dua beranak terbunuh apabila Perodua Kancil yang dinaiki terbabas akibat dirempuh seekor babi dalam satu kemalangan di Kilometer 54, Kampung Jambu Bongkok, Marang, semalam.

Nor Aslina Izan, 25, yang memandu kenderaan itu disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah pada kepala manakala anak tunggalnya, Nur Ain Nabila Zulkifli. 6, mati sebaik tiba di hospital kerana cedera pada dada.

Dua lagi mangsa yang turut berada dalam Perodua Kancil tersebut iaitu ibu dan anak saudara lelaki Nor Aslina pula dilaporkan cedera parah dan kini dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahya berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 8.15 pagi ketika keempat-empat mangsa dalam perjalanan dari Dungun menuju ke arah Kuala Terengganu.


Babi adalah haiwan yang memang wujud dalam negara kita. Walaupun ia haram di sisi agama Islam tetapi menjadi makanan yang digemari oleh bukan Islam. Perlembagaan Persekutuan tidak mengharamkan babi tetapi Peruntukan Undang-Undang digubal mengawal aktiviti ternakan, penyembelihan dan penjualannya. Tujuannya semua rakyat berbilang kaum dan agama hidup dalam sejahtera, aman dan sentosa.

Bagaimanapun sekarang ini terlalu banyak babi haram. Berkeliaran di pinggir kampung dan kebun. Tanaman dirosakkan dan kini manusia pula yang dicederakan. Oleh sebab babi ini haiwan yang dikawal, maka tak boleh dibunuh sesuka hati. Mesti ada lesen atau permit dari Jabatan Mergastua untuk menembaknya. Jika tidak boleh didakwa di mahkamah. klik sini Jangan Sesuka Hati Tembak babi. klik sini Jangan Sesuka Hati Ganggu Babi

Berita di atas memberitahu ada seekor babi haram telah menyondol rakyat Terengganu yang tidak bersalah. Walaupun hanya dua orang yang terlibat, tetapi sondolan itu berlaku pada orang yang tidak bersalah.

Kita tidak faham mengapa babi itu menyondol pihak yang tidak bersalah?

Kenapa tidak disondol sahaja Namewee yang selalu sangat menyondol keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang negara kita?

Nampaknya, samada babi liar ataupun babi namewee memang suka menyondol apa sahaja yang ada bau  dan mengalirkan darah perkauman. Nasib baik ada sekor babi di Kuala Kangsar tersalah sondol sahabat kita yang juga tak bersalah.

Untuk pengetahuan pembaca bukan semua rakyat Malaysia suka kepada perbuatan menyondol Keluruhan Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-Undang ini. Cuma Partai Islam Semalaysia klik: Pas Sondol Islam dan Rakyat Kelantan dan PKR klik Nuar Berahim Sondol Islam dan Rakyat Malaysia sahaja yang berminat, kerana imam besar bagi agama kepercayaan baru mereka ialah DAPig.

Namewe dilindungi oleh akta INI agaknya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...