Pengikut

Rabu, 2 Februari 2011

Agenda Pepecahan Melayu Sengaja Dirancang Berterusan



Tun Dr Mahathir menyarankan supaya seluruh rakyat bersatu "...ketuk kepala Nik Aziz dan Anwar Ibrahim kerana penyakit itu semua datang daripada mereka”.
KUALA LUMPUR, 1 Feb — Masa depan bangsa Melayu akan terus lemah dan malap sekiranya kaum Melayu terus berpecah hanya semata-mata fahaman politik yang berbeza, kata mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Beliau berkata bangsa Melayu kini dilihat berada dalam kedudukan yang lemah kerana sudah berpecah kepada tiga kumpulan politik iaitu UMNO, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyebabkan agenda untuk memajukan masa depan mereka sukar dilaksanakan, walaupun kerajaan kini di bawah kepimpinan orang Melayu.
“Kita lihat sekarang Melayu lemah kerana sudah berpecah kepada tiga dan kerajaan yang dipimpin orang Melayu juga menjadi lemah dan tidak dapat bertegas dalam menyusun langkah dalam majukan masa depan kita.
“Ini keadaan sekarang dan tidak dapat tidak ia akan mempengaruhi masa depan kita,” katanya ketika berucap pada wacana bersama Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai ‘Bangsa Melayu dan Masa Depannya’ di Memorial Tun Hussein Onn di sini.

sumber: UmnoonlineMENGGAGALKAN HASRAT CHINA DAP

Baca juga:  BLOG KURANG AJAR
sumbangan sahabat blogger Gellombang Wangsa Maju


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...